GMINA LIW
Rozpoczął się projekt LIVe!– program unowocześnienia edukacji w szkołach podstawowych gminy Liw
Wójt Gminy Liw informuje, że zgodnie z decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego został dofinansowany projekt pn. „LIVe!– program unowocześnienia edukacji w szkołach podstawowych gminy Liw” nr RPMA.10.01.01-14-b648/18-00 . Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 Priorytet X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna.
Beneficjent: Gmina Liw
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie i unowocześnienie jakości edukacji ogólnej na terenie gminy wiejskiej Liw poprzez podniesienie kompetencji 154 uczniów (w tym 47 uczniów
o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych oraz 70 dziewcząt) i 42 nauczycieli
( w tym 39 K.) z 5 Samorządowych Szkół Podstawowych w: Liwie, Ruchnie, Starejwsi, Wyszkowie i Zającu do końca VI 2020 r. oraz doposażenie placówek w nowoczesne pomoce
i sprzęt ( w tym TIK) dzięki wdrożeniu 5 kompleksowych programów edukacyjno– rozwojowych polegających na:
- podniesieniu kompetencji kluczowych i powiązanych z nimi umiejętności/postaw niezbędnych na rynku pracy u uczniów ww. placówek poprzez objęcie dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi (wyrównawczymi i rozwijającymi) prowadzonymi przez nauczycieli m.in.: zajęcia pozalekcyjne z języków obcych i warsztaty podnoszące umiejętności u każdego ucznia, przedmiotów matematyczno–przyrodniczych przy wykorzystaniu metody eksperymentu, zajęć informatycznych TIK;
- wzroście/rozwoju kompetencji kadr wszystkich 5 szkół w zakresie kształtowania postaw/umiejętności na rynku pracy u uczniów, pracy na e-zasobach, korzystaniu z narzędzi TIK w praktyce, w obszarze programowania i praktycznego wykorzystania metody eksperymentu oraz w obszarach pedagogiki specjalnej i kompetencji wychowawczych;
- wzmocnieniu potencjału 5 szkół gminy w nauczaniu opartym na metodach eksperymentu dzięki doposażeniu 19 pracowni przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i utworzeniu
2 międzyszkolnych pracowni: fizycznej w SSP w Ruchnie (udostępnionej 4 pozostałym szkołom) i przyrodniczej w SSP w Liwie oraz praktycznemu wykorzystaniu zakupionych pomocy do prowadzenia eksperymentów w szkołach; - wzmocnieniu potencjału 5 szkół gminy w nauczaniu kompetencji TIK, w tym umiejętności programowania dzięki doposażeniu w nowoczesne narzędzia TIK oraz wzmocnienie infrastruktury sieciowo-usługowej;
- podniesieniu efektów rewalidacyjnych 5 szkół dzięki doposażeniu w specjalistyczne narzędzia
i pomoce oraz wsparciu indywidualizacji uczniów SPEDU ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z niepełnosprawnościami poprzez zastosowanie specjalistycznych terapii/zajęć
w oparciu m.in. o konsultacje z rodzicami.
Efekty projektu:
Wskaźnik realizacji celu: |
|||
A. |
Wskaźnik rezultatu: |
||
1 |
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych |
5 |
|
2 |
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych |
5 |
|
3 |
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu |
154 |
|
4 |
Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu |
42 |
|
5 |
Liczba uczniów, u których nastąpił wzrost co najmniej 2 kompetencji kluczowych i 5 powiązanych z nimi postaw/umiejętności niezbędnych na rynku pracy po opuszczeniu programu |
154 |
|
6 |
Liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, u których nastąpił wzrost efektów stymulowania rozwoju poznawczego i zmniejszania trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności szkolnych po opuszczeniu programu |
47 |
|
B. |
Wskaźnik produktu: |
||
1 |
Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych |
176 |
|
2 |
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych |
5 |
|
3 |
Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone |
5 |
|
4 |
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie |
192 |
|
5 |
Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) |
5 |
|
6 |
Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie |
46 |
|
7 |
Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie TIK w ramach programu |
40 |
|
8 |
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania co najmniej |
192 |
|
9 |
Liczba uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym uczniów niepełnosprawnych) objętych indywidualizacją/zajęciami specjalistycznymi w programie |
58 |
|
10 |
Liczba utworzonych pracowni międzyszkolnych udostępnionych pozostałym 4 szkołom podlegającym pod ten sam organ prowadzący w ramach współpracy dotyczącej wykorzystania posiadanych zasobów |
1 |
|
11 |
Liczba szkół wyposażona w sprzęt i pomoce do pracy z uczniami |
5 |
|
12 |
Liczba szkół, których uczniowie i nauczyciele zostali objęci kompleksowym programem wsparcia w ramach 4 typu projektu (Indywidualizacji pracy z uczniem o specjalnych potrzebach) |
5 |
|
13 |
Liczba szkół, w których podjęto współpracę z rodzicami w procesach wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
5 |
|
Okres realizacji: 03.06.2019 r. – 30.06.2020 r.
Całkowita wartość projektu ogółem: 946 639,97 zł. brutto.
Wartość wydatków kwalifikowalnych: 946 639,97 zł. brutto.
Wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej - 757 311,98 zł. brutto, co stanowi 80% wydatków kwalifikowalnych
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2019-09-13 |
Data publikacji: | 2019-09-13 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Grzegorz Wołynka |
Liczba odwiedzin: | 5945 |